عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

نظرتان دربارهی وب چیست؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مکانیک خودرو و آدرس amircar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 424
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

راهنمای نصب شمع

راهنمای نصب شمع

جهت مشاهده ی راهنمای نصب شمع به ادامه مطلب بروید.

ImageImage


ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, ] [ 10:33 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

سر شمع های موتور داستان هایی برای گفتن دارند

سر شمع های موتور داستان هایی برای گفتن دارند :

saresham

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, ] [ 10:31 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

انواع لنت ترمز

نگاهی کوتاه به محتویات یک لنت ترمز می اندازیم . به صورت کلی ، تمام کمپانی ها ی خودرو سازی از یک نوع مواد مشابه در ساخت لنت های خود استفاده می کنند . لنت ها اصولا از الیاف ( Fibers ) ، پرکننده ها ( Filers) اصلاح کننده های اصطکاک ( Friction Modifires) و رزین های اتصال دهنده ( Resin Binders) ساخته شده اند نوع مواد بکار رفته و در صد استفاده از آنها در هر بخش تبدیل به اسرار شرکت ها و فاکتورهای برتری آنها نسبت به یکدیگر گشته است .

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, ] [ 10:27 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

در خودرو " سنسورها بعنوان جاسوسهائی عمل میکنند که دایما وضعیت خودرو را حس میکنند و به ecu خبر می

[ سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, ] [ 10:15 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

معرفی اجزای خودروهای انژکتوری وسنسورهای سیستم انژکتوری

در خودرو  "  سنسورها بعنوان جاسوسهائی عمل میکنند که دایما وضعیت خودرو را حس میکنند و به ecu  خبر میدهند و ecu   نیز براساس  خبرهای دریافتی از وضعیت  موتور دستورهایی به مامورهای خود که همان عملگرها  actureهستند میفرستد تا آنها براساس دستور دریافتی کارکرد خود را تنظیم کنند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, ] [ 10:10 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

دانلود کتاب PDF ECU ، مغز خودرو های انژکتوری

نام کتاب :  ECU ، مغز خودرو های انژکتوری

نویسنده :  پارس بوک

ناشر پارس بوک                                                                   ecu مغز خودروهای انژکتوری

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه :  ۶

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۲۹۵  Kb

توضیحات :  ECU مخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترلالکترونیک می باشد و نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهدهدارد. همانطور که می دانید خودروهای انژکتوری بدلیل عملکرد بهتر و توانایی
پاس کردن استانداردهای آلودگی، بطور کامل در تمام دنیا جایگزین خودروهایکاربراتوری شده اند و مغز این سیستم ECU می باشد. ECUبا توجه بهسنسورهایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را تحلیل کرده وپاسخهای لازم را به خروجیها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و … اعمال می کند. سنسورهای کیت های انژکتوری مختلف هستند که هر چه تعداد آنهابیشتر باشد ECU   بهتر می تواند شرایط موتور را درک کند. سنسورهای مهمخودروهای انژکتوری عبارتند از: سنسور دور یا RPM ، سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP، سنسور دریچه گاز یا  TPS، سنسور دمای آب یا CTS، سنسوردمای هوا ATS ، سنسور اکسیژن یا لاندا، سنسور ضربه و …

 

 

 

 

 

[ سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, ] [ 10:5 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

نحوه کار کردن انژکتور در خودرو

سیستم تامین سوخت بایستی قادر به تامین سوخت مورد نیاز موتور تحت تمامی شرایط کار کرد موتور باشد. پمپ الکترونیکی ، سوخت را از میان فیلتر سوخت عبور داده و آن را از باک به سمت ریل  انژکتورها و در نهایت خود انژکتورها جهت پاشش انتقال می دهد . انژکتورها سوخت به دقت اندازه گیری شده را به داخل مانیفولد ورودی پاشش می کنند.

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, ] [ 9:51 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

پروسه تعمیرات یاتاقان‌های متحرک میل‌لنگ آزرا

 

اخیراً فرصتی پیش آمد تا در حضور یکی از دوستان که مکانیک بسیار کاردان و باتجربه ای است مشغول به آموزش شوم. تخصص اصلی ایشان خودروهای ژاپنی است و تجربه طولانی در تعمیر و سرویس این خودروها و سابقه همکاری با کمپانی آریادیزل را دارند. بر آن شدیم تا از این پس با همکاری ایشان مطالبی را در خصوص تعمیرات و سرویس انواع خودروها تهیه نماییم. در اولین بخش به بررسی پروسه تعمیر یک دستگاه هیوندای آزرا می‌پردازیم.

آزرا قبل از شروع تعمیرات


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 18:42 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

میلنگ

ميل لنگ يك قطعه ريختگي يكپارچه از آلياژ فولاد مي‌باشد كه با عمليات حرارتي و چكش‌كاري تهيه مي‌شود و داراي استحكام مكانيكي قابل توجهي است، ميل لنگ بايد به اندازه كافي محكم باشد تا بتواند ضربه‌هائي را كه در زمان احتراق به پيستون وارد مي‌شود بدون پيچش زياد تحمل نمايد. علاوه بر اين ميل لنگ بايد با نهايت دقت متعادل گردد تا از ارتعاشات آن كه در اثر وزن خارج از مرگز لنگ به وجود مي‌آيد جلوگيري به عمل آيد. براي متعادل ساختن ميل لنگ، در مقابل هر لنگ وزنه‌هائي به ميل لنگ اضافه شده است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 18:39 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

طرز کار خودرو های دیزلی

 

آشنایی باتاریخچه سیستم های سوخت رسانی انژکتوری در موتورهای دیزل تنها تفاوت موتوردیزل وبنزینی برای سالها فقط سیستم سوخترسانی انژکتوری بود که مخصوص موتوردیزل بود ودرسایر سیستم ها هردونوع موتور تقریبا عین یکدیگر هستند. با این حال بیان تاریخچه ای مستقل برای سیستم سوخترسانی موتور دیزل لطف دیگری دارد . موتوردیزل اختراع رودولف دیزل دراواخر قرن 19 میلادی است . ایده موتوردیزل درجوانی به ذهن رودولف رسید وتاآخرعمر برای تحقق آن تلاش کرد . هرچند ایده اولیه آن کاملا مطعلق به دیزل نیست ولی این رودولف دیزل بود که این ایده را کامل کرد وبه عمل رساند . کمپرس هوای خالص وبدون هیچگونه سوخت تا مرز دمای احتراق سوخت وسپس تزریق سوخت بصورت پودر درهوای بسیار داغ وفشرده هنوز هم بعد ازگذشت یک قرن ایده ناب وکاملی است برای داشتن بهترین احتراق با حداکثر راندمان درعمل وحداقل آلودگی بصورت گازهای سمی . دریک موتوردیزل هواحداقل باید تا یک هفدهم کمپرس شود ؛ تزریق سوخت مایع به دورن محفظه ای با این فشار کار بسیارمشکلی است بخصوص که سوخت تزریق شده باید بصورت پودر باشد وهمچنین زمان دقیق اسپره کردن سوخت تاثیر حیاتی در کارکرد موتور دیزل دارد . تزریق سوخت باچنین شرایطی درهوایی با900 درجه سانتیگراد دما است که پس ازتزریق دما تا2200 درجه نیز می رسد. فراهم آوردن ابزار سوخترسانی برای چنین ایده ای سالها ازوقت رودولف راگرفت پس ازآنکه تمام سالهای جوانیش راصرف تحقیق درزمینه نوع سوخت وشرایط چنین احتراقی کرد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 18:13 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

سوخت رسانی الکترونیکی موتر های دیزلی

[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 18:9 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

واشر سر سیلندر

[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 12:14 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

سؤالات آزمون تعمير خودرو سواري

[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 12:12 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

بلوکه سیلندر

سیلندر (به انگلیسی: Cylinder)، در موتورها و پمپ‌های رفت و برگشتی، فضایی استوانه‌ای است که پیستون در آن حرکت می‌کند. هر موتور، پمپ و یا کمپرسور رفت و برگشتی، برای کارکرد نیاز به دست‌کم یک سیلندر دارد. معمولاً چند سیلندر در کنار یکدیگر و در بلوک سیلندر قرار می‌گیرند که با ریخته‌گری آلیاژهای آلومینیوم یا چدن ساخته شده[۱] و سپس ماشینکاری می‌شود. یک پیستون در داخل هر سیلندر توسط چند رینگ پیستون فلزی [1] در شیار ماشین در اطراف سطح خارجی آن نصب شده نشسته ، به طور معمول دو برای آب بندی فشاری و یک به مهر و موم نفت . این حلقه ها در نزدیکی تماس با دیواره های سیلندر ( آستین یا بدون آستین ) را ، سوار بر یک لایه نازک از روغن ، ضروری برای حفظ موتور از تصرف و نیاز به سطح با دوامدیواره سیلندر است.

فضای بین پیستون و سیلندر، با استفاده از رینگ‌های پیستون که در شیارهایی بر روی سطح خارجی پیستون قرار می‌گیرند، آب‌بندی می‌شود تا از نشت هوا به بیرون از سیلندر و نشت روغن به داخل آن جلوگیری شود.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 11:49 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

سیستم تعلیق مک فرسون

 

 

 تعلیق مستقل مک فرسون

در این نوع تعلیق یک طبق در زیر و یک محور نسبتا بلند در بالای اهرم چرخ به کار می رود اهرم زیر

گلگیر به وسیله ی فلانچ یاتاقان می شود و محور میتواند داخل فلانچ چرخش کند از طرف پایین هم

 محور چرخ روی سیبکی چرخش می کند بنابراین در مفصل بندی ان فقط یک سیبک قرار دارد


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 11:44 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition مرسدس بنز sls AMG GT مرسدس بنز sls AMG GT Final Edition دارای

مرسدس بنز sls AMG GT Final Edition دارای یک موتور 8سیلندر خورجینی با حجم 6.2 لیتر داره که 583 اسب بخار قدرت تولید میکنه.و دارای  ی گیربکس 7سرعته با کلاج دوگانه اس که سرعت تعویض دنده رو بیش تر میکنه که یکی از خوبی هاش کم شدن زمان 0---100.با فشار دادن پدال گاز این ماشین فقط 3.7 ثانیه طول میکشه که از حالت سکون به سرعت 100kmبر ساعت برسه و حداکثر سرعتشم 319کیلومتر بر ساعت یرسه.

 

www.pcpcp3.blogfa.com


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 11:33 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

خودرویی که بوگاتی ویرون را پشت سر گذاشت

[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 11:29 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

Nissan 370Z Nismo نیسان370Z نیسمو

www.pcpcp3.blogfa.com

 

بقیه تصاویر را ر ادامه مطلب مشاهده فرمایید

.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 11:22 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

پلس در خودرو های دیفرانسیل

 


مهم ترین امتیاز دیفرانسیل جلو افزایش فضای داخلی اتومبیل است , چون قرار دادن موتور و جعبه دنده و دیفرانسیل در محفظه موتور باعث جلوگیری از احداث برجستگی میانی در کف اتاق اتومبیل می شود. در نتیجه کف اتاق اتومبیل های دیفرانسیل جلو , مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نمی کند .از دیگر محاسن با اهمیت اتومبیل های دیفرانسیل جلو , موضوع اقتصادی بودن آنها از نظر مصرف بنزین است , چون در مقایسه با انواع دیفرانسیل عقب از وزن کمتری (حدود 10 درصد ) برخوردارند به علاوه به دلیل جمع و جور بودن قطعات مکانیکی امکان بهره گیری از فضای بیشتر را به طراحان در جهت کم کردن ابعاد ماشین به خصوص در طول را داده است.بنابراین کاهش وزن و کوچک شدن اتومبیل تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت آن دارد.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 11:13 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

میل گاردان

وظیفه میل گاردان انتقال گشتاور پیچشی گیربکس به دیفرانسیل بوده میل گاردان در خودروهای

 که چرخ های محرک در جلو وجود دارد به کار نمیرود میل گاردان نیروی پیچشی زیادی تحمل میکند

بر طبق قرار داد اکثر اتومبیل های که شامل  دستگاه تولید نیرو و دستگاه انتقال قدرت و دستگاه

کلاچ در جلو می باشند ولی دستگاه محرک  واقعی خودرو در عقب واقع است و برای انتقال نیرو

به دستگاه محرک در عقب اجزای مخصوصی لازم است که این کار را انجام می دهند که در مهندسی

اتومبیل "محور حرکت " نامیده می شود


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 11:4 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

تورک کنورتور چگونه کار می کند

اگر شما راجع به گیربکس های دستی خوانده باشید ، می دانید که موتور به وسیله کلاچ به گیربکس وصل شده است . بدون این ارتباط اتومبیل برای این که بتواند بطور کامل توقف کند موتور باید خاموش شود . اما اتومبیل های با گیربکس اتوماتیک کلاچی برای قطع جریان نیرو از موتور به گیربکس را ندارند . در عوض در آنها از وسیله ی جالبی استفاده شده که تورک کنورتور نامیده می شود . آن ممکن است به اندازه کافی بزرگ نباشد اما چیزهایی که داخل آن قرار دارند خیلی جالب هستند  .

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 10:43 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

کروز کنترل چیست و چگونه کار می کند

مقدمه

با ورود علم الكترونيك به صنعت خودرو سازي،علاوه بر تغييرات اساسي كه در طراحي موتور، سيستمهاي سوخت، انتقال نيرو و ديگر قسمتهاي اصلي خودرو ها بوجود آمد، زمينه براي طراحي و نصب سيستم هاي ايمني و رفاهي پيشرفته آماده گرديد. از اواخر دهه 80، تعدادي از خودرو سازان بزرگ جهان خودرو هاي جديد خود را مجهز به سيستمي به نام كروز كنترل (Cruise Control)یا تثبیت کننده سرعت نمودند. هر چند كه سابقه ساخت تجهيزاتي براي ثابت نگه داشتن سرعت در خودرو ها به اواخر دهه 50 باز مي گردد ، با اين حال نصب اين سيستم به طور گسترده و با تجهيزات الكترونيكي پيشرفته از اواخر دهه 80 آغاز گرديد.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 10:32 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

پیستون

پیستون قطعه استوانه ای است که وظیفه ی محار کردن سوخت های محترق شده داخل سیلندر رابر عهده دارد این قطعه به علت متحرک بودن از کلیه ی ویژگی هایی ازجمله مقاومت در مقابل ضربات، قرارگیری داخل سیلندرو...از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:, ] [ 9:28 ] [ امیر حیدریان ]
[ ]

آمار مطالب

:: کل مطالب : 30
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 16
:: بازدید سال : 24
:: بازدید کلی : 424

RSS

Powered By
loxblog.Com

هر آنچه در ماشین قرار دارد شما با دیدن این وبلاگ آشنا می شوید

<-PostTitle->
<-PostDate-> ساعت <-PostTime-> | بازدید : <-PostHit-> | نوشته ‌شده به دست <-PostAuthor-> | ( نظرات <-PostCommentCount-> )

<-PostContent->

:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName-> ,

:: برچسب‌ها: <-TagName-> ,
<-PostRate->
|
امتیاز مطلب : <-PostRateResult->
|
تعداد امتیازدهندگان : <-PostRateCount->
|
مجموع امتیاز : <-PostRateTotal->
:: ادامه مطلب ...